Lily Lolo mineral cover up

Nu har jag använt Lily Lolos mineral cover up ett tag och kan ge en mer nogrannare recension!
Produktbeskrivning:
Denna concealer innehåller riktligt med pigment vilket gör att endast en liten mängd behövs. Det gör även att sminkningen blir mycket hållbar. Blondie är en concealer för den ljusare hudtypen. Täcker blemmor och skavanker. Nude är en concealer för ljus till mediumfärgad hy. Täcker blemmor och skavanker. Caramel är en concealer för mediumfärgad hy. Täcker blemmor och skavanker. Blush Away är en gröntonad concealer som dämpar rodnader, rosacea och blemmor. Peep-O är en gultonad concealer som döljer mörka ringar under ögonen.
Lily Lolos produkter består av fint pulveriserade mineraler där huvudingredienserna består av Mica (tillsätts för att få bort ojämnheter), Järnoxider (tillsätts för att skapa färg), Zinkoxid (motverkar bakteriebildning p huden och ger ett naturligt UV-skydd).
Färgen jag valde var blondie och jag insåg att den var lite för ljus när jag fick hem den. Den är gultonad men väldigt ljus.
Täcknaden är bra och konsistensen är pudrig/krämig , lite tjockare än vanlig mineral found. Jag upplevde den dock lite svår att jobba med, just därför jag inte är helt övertygad om den. Eftersom att den är ganska tjock är det svårare att få den jämn över ett område man vill täcka. Ibland blir det så också att den blir lite flammig efter någr timmar. Till denna får man självklart använda en cocnealerpensel som är av syntet hår som klarar av att ta upp den.
Den kommer i en burk precis som deras foundation. Anledningen till att jag ville testa just concealern var för att jag var så nöjd med deras mineral foundation, men som sagt var inte helt nöjd med concealern just för den var lite knepig att jobba med. Upplevde nog inte att jag fick några utslag av den faktiskt. Det lyckas den väldigt bra med och hela Lily Lolo mineral serien. Slutligen är den här en bra concealer det tråkiga är att den är lite svår att jobba med så får se om det blir ett nytt köp!
BETYG: 3/5

Kommentarer
Postat av: camilla

Tips på en väldigt bra och prisvärd mineralfoundation, 139:-

http://www.purecosmetic.se/makeup/face/classic-mineral-foundation

2012-07-19 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0