Make up store favoriter

Eftersom att jag jobbar på make up store tänkte jag dela med mig av mina favoriter. Ni får jätte gärna ställa frågor om det är något ni undrar om någon produkt så svarar jag gärna. Här kommer några av mina favoriter! 


Face mist är en spray man sprayar antingen över sin ansiktskräm elller över make up för att få uppfräschning och att sminket ska sitta bättre. Innehåller Aloe vera bland annat. Man sprayar den från ca 30 cm distans.



Eyeprimer clear är en jätte bra ögonprimer. Man applicerar den alltså över ögonlocken efter ansiktskräm+foundation. Därefter väntar man några sekunder och sedan lägger man på sin ögonskugga. Gör så att pogmenten kommer fram mer och håller det matt.


Tri brow color är en ögonbryn skugga som är tredelad. Allt i ett liksom man blandar till den nyansen man behöver. Jag brukar bara använda den nästmörkaste och brukar bli jätte bra!


Ögonskugga muffin denna hyllade ögonskuggan är ju en multiprodukt. Den som inte har den borde skaffa den! Jag använder den mest under ögonbrynets högsta punkt för att få en highlight på området och skjuta upp det. Den går använda som ögonskugga också.


Mixing Liquid är en vätska som används för att experimentera med sin make up. Du kan blanda den med skuggor för att få ännu mer pigment, blanda det med eyedust för att få en vattenfast eyeliner, eller få glitter att fästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0