Bra tips för ögonbryn

Har varit med om ganska många gånger då jag har sminkat kunder på make up store och väldigt många råkar inte ha några bryn! Eller bara några enstaka hårstrån. Sluta noppra för mycket folk är mitt första tips.
När jag sminkar får jag ju försöka måla för hand med brynpenna och sedan fylla i så det ser naturligare ut med brynskugga.

Men detta kan vara lösningen för er som intr har så mycket bryn eller fylla i formen bättre. Ögonbrynsmall är lösningen. Jag har beställt mina från ELf cosmetics och de kostar bara 15 kr otroligt billigt. Vet itne om det kommer hjälpa mig mycket eftersom jag har mina bryn vi får se men tänkte mest att det är bra att ha runt hemma. Man får alltså olika mallar till brynen med olika former och man lägger mallen där man vill brynet ska vara och så sätter man igång o målar i själva mallen antingen med ögonbrynspenna eller skugga.

Ögonbrynsskugga finns på Make up store : Tri brow color 185 kr
ögonbrynspennor finns också på make up store : Nr : 1 , 2 & 3 och kostar ca 130 kr var (jag använder nr 2 och den är mellanmörk)

Man drar bort mallen och vips har man ett bryn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0