Top 5 Foundations

Här kommer en lista på top 5 foundations ! har testat väldigt många men det här är mina favoriter.

1. Clarins Everlasting foundation ( ca pris 30 ml 395 kr )
    Min favorit! Full täckning och stor favorit bland många make up freaks där ute. Luktar gott och kommer i en glasflaska som rymmer 30 ml. Känns behaglig på ansiktet och är mattgörande . Sägs hålla i 15 timmar , hade på mig den igår på jobbet och senare under kvällen var jag fortfarande ganska matt men själva foundation var inte kakig eller såg ful ut. Brukar alltid bli ojlig i tzonen men denna gången märkte man bara på näsan lite. Helt underbart . Färgen jag har heter 110 Honey. Är lite beige aktig och passar mig utmärkt.
Clarins Everlasting Foundation SPF 15

2. Lancome teint idole ultra ( ca pris 30 ml 400 kr )
    Jätte bra foundation som också täcker som den ska har en väldigt god lukt och håller sig på plats väldigt länge. var länge sedan jag använde den nu men den är fortfarande en av mina favoriter. Clarins är snäppet bättre faktiskt eftersom att den känns mindre på ansiktet än Lancomes. Passar den med bland hy.


3. YSL teint resist foundation ( ca pris 30 ml 450 kr)
    bra foundation lite stark lukt kanske men täcker också väldigt bra, minus på den här är att man blir ganska oljig jag upplever detta i alla fall. Efter ca 5 timmar på jobbet är man oljig i hela t - zonen. Priset är också ganska saftigt på den här. Passar den som inte är så oljig i tzonen och som vill ha en bra täckande foundation.


4. I.d bare minerals foundation ( ca pris 8g 300 kr )
   Här kommer en mineral foundation. inget konstigt namn de flesta känner till denna väl. Funkar jätte bra att använda till sommar nu om man inte vill känna att man har på sig en massa smink! Täcker ganska bra , men ni som har mycket att täcka ska köra på en flytande form ändå. I.d känns lugn mot huden, den får andas helt enkelt. Brukar varva denna under sommarn med en flytande då jag vill täcka mer. Den här är favoriten bland mineraler.



5. Make up store studio foundation ( ca pris 225 kr )
    Denna ger den bästa täckningen och används mest till fotograferingar i studion osv. Den här använder vi på jobbet på de som vill få en porslin hy kan man säga. Fördelen är att man får ett felfritt resultat men det krävs mycket jobb sedan nackdelen är att man känner sig väldigt sminkad eftersom att den är så fet i konsistensen! Brukar använda den väldigt sällan men när det är något speciellt man ska på funkar denna utmärkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0